zaterdag 2 februari 2013

T-bird refuelling Bryan Air Force Base 1955


On this slide was written 't-bird refuelling Bryan'. This T-33A TR-765 18765 is photographed around 1955. In the background another T-33A with the tailnumber 18980.'In Sikko's log there's no mentioning of the TR-765, so he didn't fly this one. Perhaps he did with the 18980, but we don't know the TR nr of that one.

Op deze dia was geschreven 't-bird tanken Bryan'. Deze T-33A TR-765 18765 is gefotografeerd rond 1955. Verderop nog een andere T-33A met op de staart nummer 18980. In Sikko's logboek komt de TR-765 niet voor, met deze heeft hij dus niet gevlogen. Misschien wel met de 18980, maar daar weten we het TR nr niet van.

1 opmerking:

  1. Als het serialnummer 18980 is, dan MOET het zgn. "buzz-number" DUS ook TR-980 luiden. Alle T-33 hebben altijd een registratie (Buzz-number) dat met TR begint gevolgd soor de laatste 3 cijfers van het serialnumber op de staart. Als dus op de staart "18980" staat dan wil dat zeggen dat het een toestel is waarvoor in belastingjaar '51 geld vrijgemaakt is voor de bestelling en dan wordt die 1 van 51 gevolgd door het serienummer dat in dit geval 8980 is. Op de staart laat men de 5 van '51 weg en plaatst het serialnummer gelijk vast aan de overgebleven "1". Maar dan staat er ergens met grote letters en cijfers op de romp nog de registratie die met TR (trainer) begint gevolgd door (in dit geval) 980.

    Leuke uitgebreide site met dia's, geeft een goed tijdsbeeld!

    Paul Sturm, Bergen op Zoom. NL

    BeantwoordenVerwijderen